Jak wykorzystać outsourcing?
Outsourcing, jak wiadomo, jest to działanie, dzięki któremu firmy mają możliwość zlecania niektórych zadań firmom zewnętrznym. Niektóre zadania bowiem nie należą do specjalizacji firmy A, która w tym celu zatrudnia firmę B do wykonania tego zadania. Najczęściej zadaniami takimi są:
- Rekrutacja,
- Obsługa klienta,
- Niektóre czynności kadrowe,
- Audyt wewnętrzny,
- Obsługa serwerów,
- Obsługa informatyczna firm,
- szkolenia ISO.
Wiele jest zadań, do jakich zatrudnia się zewnętrzne firmy. Taki stan rzeczy jest o wiele bardziej opłacalny niż zatrudnianie mnóstwa osób do powyższych celów. W takim przypadku konieczne jest wygospodarowanie pomieszczeń i stanowisk dla tych osób, nie licząc sprzętu i mebli, jakie dodatkowo należy zakupić by umożliwić im pracę. Nawiązywanie więc współpracy z zewnętrznymi firmami jest najlepszym rozwiązaniem od dość dawna.
Jak wykorzystać outsourcing?
Właściciele wielkich firm, które skupiają się ściśle na swoich określonych celach, często nie mogą sami zająć się obsługą informatyczną lub nie są w stanie. Wykorzystanie outsourcingu umożliwi lepsze prosperowanie firmy. Najczęściej równa się to ze zdobyciem dodatkowego źródła wiedzy o specjalistycznej wiedzy (informatyka, administracja). Dzięki podjęciu współpracy z firmą zewnętrzną, nie musimy martwić się o koszta związane z zatrudnianiem nowych osób, które są specjalistami w danej dziedzinie.
Wykorzystanie outsourcingu przekłada się na zyski firmy. Właściciele korporacji bardzo często korzystają z usług i wiedzy firm zewnętrznych. Jest to dość często nieunikniony wybór, nie tylko ze względu na koszty. Na przykład, jeśli potrzebujemy lepszej obsługi informatycznej, o wiele szybciej będzie nawiązać współpracę z firmą zewnętrzną i podpisać kontrakt. Zatrudnienie wielu nowych pracowników i zapewnienie im miejsca do pracy oraz profesjonalnego sprzętu, wiąże się nie tylko z wysokimi kosztami. Ważny jest CZAS. Poza tym, nowych pracowników trzeba przeszkolić i wskazać im zadania, które będą na co dzień wykonywać. Jest to czasochłonne – a żeby prosperować dobrze firmą, liczą się szybkie i zarazem skuteczne działania.
Outsourcing można również wykorzystać w przypadku administracji. Papierkowa robota jest wyzwaniem dla wielu osób. Tak więc, zatrudnienie firmy, która specjalizuje się w tym kierunku, zapewni nam najlepsze rozwiązanie problemu. Potocznie mówiąc, pozbędziemy się problemu, jaki dość często stanowi wypełnianie dokumentów, formularzy i dbanie o wszystkie księgi rachunkowe.
Równie często, outsourcing może wiele zdziałać w przypadku koniecznej obsługi klienta. Firma, która oferuje usługi w danej dziedzinie, może potrzebować dodatkowego zespołu osób, który zajmie się sprzedawaniem tych usług bezpośrednio klientowi. W tym celu, outsourcing sprawdza się znakomicie – obsługa klienta jest jednym z najważniejszych działów firmy. Należy poświęcić ogrom czasu na rekrutację, szkolenie nowych pracowników i na zapewnienie im profesjonalnych miejsc do pracy.