Pop-up store – marketingowy event przynoszący zyski
W przypadku sklepów e-commerce i innych marek internetowych promocja poprzez pop-up store jest coraz bardziej popularna. Pozwala ona firmom, które nie mają stałych placówek, na stworzenie tymczasowej fizycznej lokalizacji. Wszystko ma na celu zwiększenie sprzedaży i świadomości marki. Pomimo tego, że są one wykorzystywane od lat to nowe metody marketingu cyfrowego sprawiają, że są one bardziej opłacalne niż kiedykolwiek.
Czym jest pop-up store?
Termin pop-up store jest dość wymowny – to po prostu fizyczna lokalizacja sklepu, która jest tymczasowa. Zazwyczaj lokuje się je w miejscach o dużym natężeniu ruchu jak centra handlowe czy ruchliwe ulice. Może być to jeden mały sklep, wręcz kiosk, ulokowany na jeden dzień w centrum ruchliwego pasażu lub większa przestrzeń w centrum handlowym otworzona tylko na miesiąc.
Zarówno małe, jak i duże, firmy korzystały z takich tymczasowych lokalizacji przez lata. Jednak pop-up store wyróżnia jego zaangażowanie w marketing. Aby skutecznie przeprowadzić taką akcję należy zainwestować w działania przedsprzedażowe i zadbać o każdy detal w samym sklepie. Dzięki temu może być to event, który przyniesie nam ogromne zyski.
Dlaczego Pop-up store przynosi zyski?
Pop-up store różni się tym od innych eventów marketingowych, że jest on nastawiony na sprzedaż naszych produktów lub usług, a co za tym idzie na przynoszenie zysków. Zwłaszcza w przypadku działalności online jest on niezwykle skuteczny. Klienci czują, że to ich jedyna szansa, żeby kupić dany produkt po tym jak go dotknęli, przymierzyli i sprawdzili, ponieważ sklep zaraz zniknie i nie będzie takiej możliwości. Z chęcią więc zostawiają oni swoje pieniądze i korzystają z okazji.
Dodatkową zaletą takiego eventu jest to, że buduje świadomość marki jak nic innego. Klienci, którzy zazwyczaj kupują od nas online teraz widzą ludzi, realne produkty i zaczynają inaczej patrzeć na firmę. Dzięki temu w późniejszym czasie chętniej będą kupować na naszej stronie, ponieważ to doświadczenie z nimi zostanie. Również osoby, które wcześniej o nas nie słyszały na pewno zapamiętają nasz brand i go sprawdzą. Ze względu na to, że to jedno doświadczenie będzie tworzyć wizerunek naszej firmy w ich świadomości musi być bardzo dobrze zorganizowane.
Jak marketingowo wykorzystać pop-up store?
Ten typ eventu różni się od wszystkich innych, ale możemy wykorzystać go marketingowo, aby otrzymać jak najlepsze rezultaty. Jedną z ogromnych zalet pop-up store jest to, że sprzyja uwadze mediów. Niektóre lokalne media mogą się pojawić same z siebie, ale inne będziemy musieli zainteresować tym wydarzeniem. Możliwości mamy tu wiele: od pokazów prasowych i imprez promocyjnych po sponsorowane wydarzenia i skoordynowane działania w dniu działania sklepu.
Warto również zainwestować w influencerów. To zazwyczaj osoby, które same aktywnie poszukują treści, którymi mogą dzielić się z innymi. Warto więc zaprosić ich do naszego stacjonarnego sklepu i poprosić, aby podzielili się wrażeniami ze swoimi fanami.
Powinniśmy także wykorzystać w promocji naszego wydarzenia content marketing. Warto stworzyć ciekawe i merytoryczne treści, które będą promować nasz sklep i zgodnie z harmonogramem udostępniać je przed eventem. Chodzi o to, by zmaksymalizować ich ekspozycję i nakreślić wizję tego, czego nasi klienci mogą się spodziewać na samym wydarzeniu.
Jednak głównym celem działań marketingowych powinno być wzbudzenie zainteresowania w mediach społecznościowych. Kiedy sklep zostanie uruchomiony klienci powinni publikować własne treści – zdjęcia, filmy, recenzje itp. – i udostępniać je swoim znajomym. Dobrze jest, aby takie wydarzenie miało swój hasztag, bo dzięki temu łatwiej będzie nam odnaleźć posty naszych klientów i monitorować zainteresowanie w sieci.
Jak widać zyski z pop-up store mogą być ogromne wymaga to jednak odpowiedniego przygotowania i zaangażowania. Z tego względu wiele firm decyduje się na takie działanie we współpracy z profesjonalnymi agencjami mającymi doświadczenie w takich wydarzeniach. Daje to pewność, że event będzie sukcesem i przyniesie zyski.