Zalety i minusy outsourcingu

Czy zastanawiałeś się nad outsourcingiem jako sposobem realizacji swoich celów biznesowych? Od rozwoju produktu do sprzedaży i marketingu, jest wiele korzyści wynikających z zastosowania tego podejścia.

Przy oczekiwanym rozwoju outsourcingu w nadchodzących latach może nigdy nie być lepszego czasu, aby dowiedzieć się więcej na ten temat. Zanim przejdziesz do przodu, konieczne jest porównanie zalet i wad outsourcingu. Bardzo ważne jest również zrozumienie wpływu outsourcingu na kulturę firmy.

Zalety outsourcingu

Poznanie zalet outsourcingu pomoże Ci zdecydować, czy jest to coś, co może zadziałać w Twojej firmie. Oto trzy powody, dla których warto spróbować:

  1. Nie musisz zatrudniać więcej pracowników

Kiedy decydujesz się na outsourcing, możesz zapłacić za usługę jako wykonawca. Pozwala to uniknąć wnoszenia pracownika do firmy, co pozwala zaoszczędzić pieniądze na wszystkim, od świadczeń po szkolenia.

  1. Dostęp do większej puli talentów

Zatrudniając pracownika, możesz mieć dostęp tylko do małej, lokalnej puli utalentowanych pracowników. To często oznacza, że ​​musisz iść na kompromis. Wiele firm odkryło, że outsourcing daje im dostęp do talentów w innych częściach świata. Jeśli potrzebujesz specjalistycznej pomocy, warto poszerzyć wyszukiwanie.

  1. Niższy koszt pracy

Każda firma ma swój powód, by sięgnąć po outsourcing, a wielu decyduje się na to rozwiązani w celu minimalizacji kosztów pracy. Nie chcesz handlować jakością za cenę, ale outsourcing często pozwala ci uzyskać najlepsze z obu światów. Przeszukując globalną pulę talentów, łatwiej jest znaleźć odpowiednie kwalifikacje w odpowiedniej cenie.

outsourcing sił sprzedaży

Outsourcing posiada więcej zalet, niż wad.

Minusy z outsourcingu

  1. Brak kontroli

Jest wiele powodów, w tym fakt, że często zatrudniacie kontrahenta zamiast pracownika. A ponieważ dana osoba nie pracuje na miejscu, może być trudno utrzymać pożądany poziom kontroli.

  1. Problemy komunikacyjne

To nie zawsze wchodzi w grę, ale jest jedną z największych potencjalnych wad. Oto kilka pytań, które należy zadać:

  • W jakiej strefie czasowej mieszka dana osoba i jak to się dzieje w odniesieniu do godzin pracy?
  • Jaka jest twoja preferowana metoda komunikacji? Telefon, e-mail, wiadomości błyskawiczne?
  • Czy dana osoba ma dostęp do niezawodnego połączenia z Internetem?

Według Camerona Herolda, założyciela programu szkoleniowego COO, komunikacja jest niezbędna do odniesienia sukcesu w świecie biznesu. Ponieważ duża liczba amerykańskich pracowników twierdzi, że nie są zaangażowani w pracę, komunikacja nadal stanowi poważny problem. Czy to się pogorszy, jeśli zlecisz na zewnątrz?

  1. Problemy z jakością

Pomimo wszystkich korzyści wynikających z outsourcingu, to tylko dobrze, jeśli otrzymujesz oczekiwaną jakość. Coś mniej niż to będzie rozczarowaniem.

Nie oznacza to, że nie możesz z powodzeniem zlecić określonych zadań, ale musisz najpierw przedyskutować oczekiwaną jakość.